lauantai 2. helmikuuta 2013

Viikonloppu Lammin biologisella asemalla


Kata:

Hello!!
Hihiii olen Lammilla! Täällä meillä on Helsingin yliopiston biologinen asema, jossa olen viettänyt useita viikkoja kesäisin/syksyisin kenttäkurssien muodossa viime vuosien aikana. Voitte kuvitella, miten ihanaa tänne on aina palata, kun tää paikka on täynnä aivan ihania muistoja :) Voi että, miten mä rakastankaan täällä olemista! Tällä kertaa kyseessä ei kuitenkaan ole kenttäkurssi, vaan meillä on meidän ainejärjestön virkailijanvaihtoviikonloppu! Aikamoinen idea viettää nämä jokavuotiset "bileet" täällä meille kaikille biologeille tutuksi ja rakkaaksi tulleella asemalla! Tää on todella hassua olla täällä talviaikaan, kun on tottunut kesällä näitä kenttäkursseja tekemään :D

Ihmiset keskittyivät pelaamisen sijaan itse kortteihin jostakin syystä.
Itsekin aloin järjestelemään kortteja paremmuusjärjestykseen...

Eilinen meni mulla vähän rennommissa meinigeissä, koska noh, olin darrassa :D Torstaina oltiin viettämässä iltaa jyväskyläläisten biologien kanssa, ja tuli otettua "vähän" suunniteltua enemmän... Eilen sitten saavuttiin Lammille illalla, ja pelailtiin kortti- ja lautapelejä ja hengailtiin yhdessä nauttien emäntien tekemää safkaa ja juoden juomia :) Eli ekan illan tavoitteena oli tulla tutuksi vanhojen ja uusien virkailijoiden kanssa, ja pelattiinkin hauskaa tutustumisleikkiä biologien tapaa!

Meidän puheenjohtaja vähän typos... :D

Perkele, miten mua ärsyttää, että mua alkoi väsyttämään kesken illan! Väsymyksen tuloa ei ehkäissyt iltamyöhäinen leffan katselu :D Leffa oli The Big Year ja oli oikeesti tosi hyvä komedia Pohjois-Amerikassa tapahtuvasta lintubongaus-kilpailusta, suosittelen! Leffan opetus lieni se, että naisten kannattaa vältellä lintubongaajamiehiä (se on muuten jännä, että ornit tuppaavat olemaan melkeinpä aina miehiä)... Mutta pimeässä istuminen alkoi väsyttämään, eikä simmut vaan pysyneet auki enää. Oli pakko mennä nukkumaan, mikä ottaa päähän, koska en todellakaan tullut tänne koisimaan muiden juhliessa aamukuuteen asti :D Kyllä mä kenttäkursseillakin oon aina jaksanut valvoa, vaikka opiskelupäivät ovat olleet sellaisia kevyitä klo 8-17 päiviä?

Illan viimeinen kuva! Jep, mua siis todella väsytti :D

Aamulla mun olo olikin sitten muuta porukkaa pirteämpi, haha! Aamupäivän ohjelma oli tehdä lyhyehkö luontoretki pääasiassa bongaillen lintuja :) Oli kyllä kivaa! Nähtiin/kuultiin lyhyessä ajassa vajaa 20 lajia, ja näin ekaa kertaa kuusitiaisen! Olisin kyllä eniten halunnut nähdä pöllön! Muutama lehtopöllö oli eilen illalla huhuillut ja olis kyllä kelvannut nähdä. Ai niin, ja minkä muut näki mutta mä missasin, oli pyrstötiainen! Prkl, en oo ikinä nähnyt :D Se on vähän kuin meiän ainejärjestön nimikkoeläin - onhan se vähän siittiön mallinen (Symbioosin logossa on munasolu ja siittiö). Ja järkytyin närhen äänestä. Kamalaa kuultavaa, kun joku rääkäsee ihan vierestä.

Oon muuten kamalan kateellinen näille joillekin, jotka omistaa huippukameran! Niin hyviä kuvaustilanteita tuli tänäänkin, että oikeen ärsytti katsoa vierestä kun jotkut kuvasivat pikkusta urpiaista kahden metrin päästä... Itsehän unohdin darra-aamuna pakatessani ainokaisen kamerani kotiin. Mutta ei silläkään olisi saanut mitään luontokuvia. Nyt alkaa järkkärikameraan säästäminen!


Ulkoilemisen lisäksi tänään ollaan vaan oltu ja juotu ja syöty ja "kokoustettu" yms. ja tarkoituksena olisi vielä pizzan tekoa ja saunomista (ja avantouintia)! Ja mä aion olla tänään se, joka jaksaa aamuun asti! Perkele :D

Vähän vaan viikonlopun tunnelmaa on latistanut se, että osa meistä on sairastunut vatsatautiin, ja näiden ihmisten on täytynyt lähteä kotiin :( Todella helposti tarttuvasta taudista on kyse eli vähän stressaa se, ettei nyt muut enää sairastuisi. Ei haluis pitää mitään erityistä etäisyyttä muihin! Huomenna kaikki kuitenkin on sitten kipeinä (eli darrassa :D).

Nyt ohjelmassa on kuitenkin sitä pizzan tekoa eli se on moro!

P.S. Huomatkaa alla Suvin paria tuntia aiemmin tehty postaus!

- Kata

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti