torstai 5. syyskuuta 2013

Goodbye summer

Kata:

Moikka!

Jotenkin vaikee kirjoittaa tän hetkisistä fiiliksistä oikeen mitään, ku ne on vaihdelleet ton meiän Losin reissun jälkeen aika lailla :D Jotenkaan ei vaan ollut kiva palata Suomeen. Ties et edessä olis kaikki vakuutusselvitykset yms., vanhempien mahdollisen tuomion kohtaaminen, työt, kurssisuunnittelut, suhdeselvittelyt ja sen semmoiset. Oikeestaa aika samanlainen fiilis kun silloin kun palasin Kilpisjärveltä/road tripiltä, mutta paljon voimakkaampi sellainen. Ehkä tällei sinkkuna ei enää halaja kotiin miltään reissulta :D Vielä kun kaikki ihana jäi sinne Kaliforniaan. No Essin näkeminen toi kyyneleet silmiin  

Ja antoi tuo reissu aivan uudenlaista potkua syksyyn, kunhan vain pääsin sen "alkumasennusvaiheen" yli (joka siis lähinnä kesti ne jet lag -päivät sekä työpäivät) :D Aloin pian intoilee säännöllisestä urheilemisesta, Midnight runista (joka meni muuten tavoitteiden mukaan!), ihmisten näkemisestä, ja pääsin yli siitä, että kesä tosiaan on ohi. Se, että tapas muutaman biologin reissussa, anto ihan uutta innostusta biologin uraan. (moro, mäkin haluun Indonesiaan ettimään uhanalaisia sammakoita)



Viimeisinä kesäpäivinä oon yrittänyt ottaa kesästä niin paljon irti, ku oon vaan töiltä kerennyt. Oli ihan mahtavaa, että kerkesin tuonne Relandersgrundin majakkalaivaan, se nimittäin oli mun kesän to do -listalla :) En oikee keksi parempaa tapaa aloittaa sunnuntaita kuin lähteä tekemään kirppislöytöjä Hietsuun ja sieltä jatkaa terassille tossa säässä. Vanhempia oli tosi hyvä nähdä pitkästä aikaa ja puhua mun seikkailuista Losissa. Eivät he mua tuominneet tyhmyydestä :) Ja jos vertaa isän Kalifornian tarinoihin niin mä kyllä olin meistä se fiksu ja järkevä reissaaja...



Oon tehnyt ihan älyttömiä cd-levylöytöjä! Liikaa liian lyhyessä ajassa, ei kerkee käydä kaikia rauhassa läpi :D Ja mä tarviin paljon aikaa hyvän ceedeen läpikäymiseen. Eniten on pyörinyt Tom Keiferin sooloalbumi The Way Life Goes mankassa, ja en vaan pääse yli siitä miten hyvä levy se on! Oon viettänyt monta tuntia lattialla maaten ja kuunnellen tota albumia. En pystynyt lähtee lenkillekään ku en saanut musiikkia mukaan (en ollu hankkinu vielä uutta iPhonea pöllityn tilalle). Pitkästä aikaa koen tällaisen rakkauden levyä kohtaan. Mulla oli niiin matalat odotukset koko levyä kohtaan, kun sen Hollywoodin Amoebasta (mun uusi lempikauppa koko maailmassa) ostin, koska kasaribändien keulahahmojen sooloalbumit on nyt vähä olleet sellaisia mitä ne on :D Mut huhhuijaa miten positiivisesti yllätyin!

Hollywoodin Amoeban lisäks on sitten kierrellyt kirppareilla ostellen lisää levyjä, ja niitä on löytynyt :D Tää on ihana tunne, kun tietää että on paljon levyjä odottelemassa kuuntelua, mutta en tänäänkään malttanut jäädä kirjastoon luennon jälkeen, vaan himaanhan oli sännättävä :D


Äiti lupas ostaa mulle uudet farkut - kirpparilta.



Tom Keiferin sooloalbumin avausbiisi!


Haha on tää jotenkin niin nostalgista kuunnella Keiferia. Cinderella oli kuitenkin mun teiniajan suosikki pitkän ajan (Mötleyn lisäksi). Muistan keväällä 2010 kun kiljuin ja soitin ystävät läpi, kun kuulin et Cinderella tulee keikkailee Ruotsiin piiiitkän keikkatauon jälkeen. Pitihän sinne Sweden Rockiin () päästä :) Ja seuraavana kesänä ne sitten tuli Suomeenkin. Hitto mikä keikka/festarikuume nyt nousi :D

Tulipas tästä musiikkipainoitteista tekstiä, vaikka piti lähinnä kertoo miten syksy on startannu ja niin poispäin. Nyt Riotin Thundersteel kuunteluun ja sitten keskustakampukselle saksan luennolle!

- Kata

P.S. Mulla on tosi vanha olo... Ei iän puolesta, vaan kun ajattelen et mun 4. vuosi yliopistolla starttas tällä viikolla... Hui

5 kommenttia: